پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215280
سونوگرافيست‌هايي که حکم مرگ صادر مي‌کنند!
تاریخ انتشار : 1395/03/30 12:56:53
نمایش : 1005
رئيس شوراي فرهنگي ـ اجتماعي زنان با انتقاد از فعاليت غيرقانوني برخي سونوگرافيست‌ها گفت: هم‌اکنون فردي وجود دارد که در ازاي دريافت 2 ميليون تومان با زدن سوزن به قلب جنين چهارماهه در رحم مادر باعث کشته شدن جنين مي‌شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار کبري خزعلي در ادامه نشست سي‌امين سالگرد شوراي فرهنگي ـ اجتماعي زنان که با حضور برخي از اعضاي اين شورا برگزار شد،از فعاليت غيرقانوني برخي سونوگرافيست‌ها در تعدادي از بيمارستان‌ها خبر داد و گفت: متأسفانه هم‌اکنون فردي وجود دارد که در ازاي دريافت 2 ميليون تومان با زدن سوزن به قلب جنين چهارماهه در رحم مادر باعث کشته شدن جنين مي‌شود تا مجوز سقط جنين به مادر داده شود، اينها مواردي است که بايد با جديت پيگيري شود.

رئيس شوراي فرهنگي ـ اجتماعي زنان افزود: اگر به يکي از بيمارستان‌ها در تهران مراجعه کنيم و درخواست سقط جنين داشته باشيم، به راحتي نسخه‌اي به مادر داده مي‌شود که قرص‌هاي لازم براي سقط جنين را به مادر پيشنهاد مي‌دهند و حتي گفته مي‌شود که مي‌توانيد از ناصرخسرو آنها را تهيه کنيد. اين در شرايطي است که 90 درصد از زناني که سقط مي‌کنند، دچار ناراحتي‌هاي روحي و رواني زيادي مي‌شوند.

فرشته روح‌افزا در ادامه اين نشست با اشاره به اقدامات انجام شده در اين شورا طي سي سال اخير گفت: يکي از عمده‌ترين مشکلات که در شوراي فرهنگي ـ اجتماعي زنان مورد بررسي قرار گرفت، موضوعات فرهنگي حوزه زنان است، موضوع ولنگاري فرهنگي که توسط مقام معظم رهبري مطرح شد، يکي از پايه‌ها به موضوع زن و خانواده بازمي‌گردد. ما با هر مشکلي مواجه باشيم، خانواده با آن درگير است، افزايش سن ازدواج از جمله عواملي است که با گرايش به محدود کردن مسئوليت‌ها، توجه نکردن به سنت‌ها و آداب و رسوم در روستاها و محلات، ترويج نگاه متأثر از فرهنگ غربي، رسيدن به تحصيلات عاليه بر روي آن تأثيرگذار بوده است و باعث شده است ازدواج در سنين پايين کمرنگ‌تر شود.

وي افزود: فرهنگ ازدواج آسان موضوعي است که بايد در نهادهاي فرهنگي کارهاي برجسته‌اي بر روي آن انجام شود، اما متأسفانه از سوي مجلس و ساير نهادها اين اقدامات کمتر ديده شده است. بيمه زنان خانه‌دار از ديگر بحث‌هاي مهمي است که بايد به آن پرداخته شود. مشکلات زنان بي‌سرپرست که در زمره گروه‌هاي آسيب‌پذير قرار مي گيرند نيز بايد با جديت پيگيري شود. يکي از موضوعاتي که شوراي فرهنگي اجتماعي زنان بر روي آن بررسي‌هاي زيادي انجام داده است، معضلات فرهنگي ناشي از عدم رعايت حجاب در جامعه و آثار سوء آن بر نهاد خانواده است که بي‌برنامگي و انفصال ميان دستگاه‌هاي دولتي در اين زمينه به وضوح ديده مي‌شود.

وي ادامه داد: تهاجم فرهنگي، شبکه‌هاي اجتماعي و فعاليت گسترده شبکه‌هاي ماهواره‌اي موضوعاتي است که بر روي مد و لباس و نحوه پوشش در کشور، تغيير سبک زندگي و تغيير هويت زن و مرد تأثير زيادي داشته است، به گونه‌اي که تغيير سبک زندگي و يکي از عوامل طلاق در کشور به شمار مي‌آيد و فروپاشي نهاد خانواده را به دنبال دارد.

وي تصريح کرد: جامعه امروز بيش از پيش نيازمند آشنايي با الگوهاي ديني است، همچنين رواج سياست‌هاي تنظيم خانواده به نام بهداشت باروري، متأسفانه هم‌اکنون در حال پيگيري است که همان هدف کنترل جمعيت را دنبال مي‌کنند.

معاون شوراي فرهنگي ـ اجتماعي زنان با انتقاد از آمارهايي که در مورد سقط جنين از سوي دستگاه‌هاي مختلف مطرح مي‌شود، گفت: اگر اين آمارها صحيح است، پس مي‌دانيم در چه مکان‌هايي سقط جنين غيرقانوني صورت مي‌گيرد و سؤال اينجاست که چرا جلوي آنها گرفته نمي‌شود. متأسفانه ما شاهد بازي با آمار در بحث جمعيتي هستيم.

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html